Alvhem – Identitet

Alvhem startades i slutet av 2006 som motvikt till branschen som då fokuserade på antalet försäljningar, och helt hade glömt av att det handlade om försäljning av någons hem. De frågor som låg Alvhem varmast om hjärtat – människor, byggnadsvård, interiör och långsiktighet – glömdes helt bort.

Tjänster

Kund- och medarbetarundersökning
Varumärkesstrategi
Varumärkeshierarki
Varumärkes identitet
Produktion
Implementering

Co-creation

narkitekt.se

Alvhem är ett kreativt team av mäklare, hantverkare, inredare, fotografer och kommunikatörer som gör sitt yttersta för att skapa drömhem. Att deras kontor är inredningsbutiker var, och är, helt unikt i branschen. Men även mäklarbranschen utvecklas, och därför var det är dags att än en gång bryta mot branschens konventioner.

Ett drömhem består av mer än en vacker sekelskifteslägenhet, det skapas av alla de delar som skapar ett hem, som inredning, området och personliga detaljer. Målet var att skapa en identitet som kunde rama in stadsdelens alla berättelser – oavsett om det handlade om egna produktlinjer, styling, interiör, byggnadsvård, hantverk eller intervjuer med lokala kreatörer.

Den nya identiteten är framtagen för att kunna rama in all den kunskap och inspiration som Alvhem sitter på. Resultatet som pryder bland annat webbplats, butiker, påsar, hang-tags och tryckt material är essensen av Alvhem – ett möte mellan sekelskiftet och modern skandinavisk design.

Besök alvhem.com