Alvhem – Webb

Alvhem startades i slutet av 2006 som motvikt till branschen som då fokuserade på antalet försäljningar, och helt hade glömt av att det handlade om försäljningar av hem. De frågor som låg Alvhem varmast om hjärtat – människor, byggnadsvård, interiör och långsiktighet – glömdes helt bort.

Tjänster

Nulägesanalys
SEO-analys
Varumärkesstrategi
Digital Strategi
Innehållsstrategi
Webbutveckling
Produktion
Implementering

Co-creation

We made you look

För att bättre förstå Alvhems digitala närvaro och dess roll i kundresan tog Linderoths fram en användaranalys. Resultatet pekade på något speciellt – webbplatsen som kontaktpunkt är inte en säljkanal. Skälet till att mer än en halv miljon människor besöker alvhem.com varje år handlar snarare om inspiration.

Alvhem är mäklaren som förändrade branschen genom att bli en lika stark inspiratör som inredningsmagasinen. Det ville vi förstärka genom att erbjuda besökaren en bättre upplevelse med fördjupat innehåll kring de frågor som är centrala för att skapa drömhem: Bostadsaffären, Byggnadsvård, Interiör, Människor och Stadsdelen.

Alvhem har tillgång till riktiga hem och människor och har därför en unik källa till inspiration och kunskap. Den nya webbplatsen är ett verktyg för att ta till vara på alla de stories som Alvhem möter i sina stadsdelar. Med ett enkelt CMS, ett redaktionellt tänk och en guide för tone-of-voice, aktiveras flera i organisationen för att stärka relationen till både köpare och säljare – inte bara under tiden då de är i köp-och säljprocessen.