Mio – Enok & Thømpson – Varumärkeslansering

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning, som brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Efter att ha levererat inredningslösningar i över 50 år var det dags för ett eget varumärke.

Tjänster

Varumärkesstrategi
Varumärkeshierarki
Varumärkes identitet
Kommunikationskoncept
Produktion
Implementering

Mio är ett av den svenska möbeldetaljhandelns mest uppskattade varumärken. Med butiker på ett 70-tal platser i Sverige fanns både möjlighet och kapacitet att ytterligare stärka sitt erbjudande och sin position genom att skapa ett eget produktvarumärke.

Linderoths uppdrag blev att positionera, designa och lansera ett varumärke som genomsyrades av Mios värderingar: Personligt, Stilsäkert, Affärsmässigt och Kvalitativt. Sortimentet skulle bestå av särskilda kollektioner i utvalda produktkategorier.

Varumärket Enok & Thømpson lanserades genom en kollektion av högkvalitativa sängar med tillbehör.
Genom att lansera ett premiumvarumärke kunde vi öka intresset för och driva en hel kategori samtidigt som vi gav kunderna valmöjlighet med en tydlig prisstege.